Gastgezin!!! - Reisverslag uit Uitgeest, Nederland van Danielle van Balen - WaarBenJij.nu Gastgezin!!! - Reisverslag uit Uitgeest, Nederland van Danielle van Balen - WaarBenJij.nu

Gastgezin!!!

Blijf op de hoogte en volg Danielle

15 Januari 2014 | Nederland, Uitgeest

Origineel geplaatst op 15 Januari 2014

Hallo allemaal!
Vandaag is het nog precies een maand wachten op de dag dat het vliegtuig vertrekt!! Ja, we gaan er voor het gemak even vanuit dat ik op tijd een gastgezin krijg en dat mijn visum op tijd klaar is.

Ondertussen zijn de laatste voorbereidingen in volle gang: vandaag heb ik voor de tweede keer mijn koffer ingepakt, paklijst aangepast en mijn visum aanvraag is voor de kerst verstuurd (en goed ontvangen door de ambassade!)

Ik heb op een aantal reisblogs gelezen dat het voor minder stress zorgt om je koffer voor vertrek een paar keer in te pakken. Kijken hoe je de meeste ruimte overhoud, hoe zwaar hij is en of er nog dingen uit of bij moeten. Ik vind het zelf ook wel lekker! Een beetje kleding oprollen en tetris spelen met je spullen haha.

De visum aanvraag kreeg ik ongeveer twee of drie weken voor kerst in de brievenbus. Het was een heel pakket, waar Rosa mij al voor had gewaarschuwd, maar gelukkig waren het redelijk standaard vragen die niet heel veel tijd kostten. Ook leuk, naar de gemeente voor een internationaal geboortebewijs! Ik had om 4 uur bedacht dat ik dat nog wel kon regelen: gemeentehuis gaat dicht om 5. Zoals altijd konden ze in Uitgeest niks voor mij doen, en zijn mama en ik naar Heemskerk geracet om daar mijn geboortebewijs op te halen. Gelukkig waren die open tot 6 uur.

Ik krijg er steeds meer zin om te gaan, het wachten is bijna over!! Ik heb zelfs nog nooit zo veel zin gehad om weer naar school te gaan! Er komen wel steeds meer kleine dingen waarvan ik ineens besef dat ik die voor een jaar niet meer kan doen, maar het zorgt er niet voor dat ik ga twijfelen (sorry!!!)

Ik ben ondertussen ook wel heeel benieuwd aan het worden naar hoe alles volgend jaar gaat worden: wat ik allemaal ga meemaken, hoe mijn gastgezin is en mijn school.

Hopelijk snel meer nieuws ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Volg mij tijdens mijn High School jaar aan de andere kant van de wereld!

Actief sinds 04 Feb. 2014
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 8686

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 20 December 2014

High School year in Australia

Landen bezocht: